Sağlık

Yoksa Abartılıyor mu? Sağlıklı Olmak İçin Günde 10.000 Adım Atmaya Gerçekten İhtiyacımız Var mı?

Günde en az 10 bin adım atmamız gerektiğini öğrendik. Tamam da niye? Nedenini sorgulamadan inandığımız şeylerden sadece biri. En azından yararlı. Günde 10 bin adım atmak elbette sağlığımız için faydalı olacaktır.

Peki bu açıklama gerekli mi? Yoksa bu sadece bir pazarlama stratejisi mi? Hepimiz için kodlanan ‘günde 10 bin adım’ın çıkış noktası nedir? Sağlıklı olmak için gerçekten en az 10.000 adım atmamız gerekiyor mu? Hepsini ve daha fazlasını sizler için araştırdık.

Kaynak:https://www.iflscience.com/do-we-real…

Yeni bir yıla girdik ve her yıl olduğu gibi bu yeni yılda da kendimize sözler verdik.

En sık kullanılan kelimelerden biri kilo vermek, sporu hayatımıza katarak daha sağlıklı bir hayata başlamaktır.

Kabul ediyorum, bu yeni yılda da hedeflerimden biri bu. Bunu yapmanın en kolay ve keyifli yolu ise yürümektir.

Yürümeye gelince hedef belli: Günde 10 bin adım! Hiç egzersiz yapmamış biri için 10.000 adımla başlamak çok korkutucu olabilir.

10 bin adımı tamamlayamadığında bile moral bozukluğu ve motivasyon düşüklüğü de bir mücadeleydi.

İçinizi rahatlatacak bir haberimiz var. 10 bin adım atmak yerine normalde attığınızdan birkaç bin adım daha fazla atsanız bile size iyi gelecektir.

Hiç hareket etmeyen biri günde 4000 adım atmaya başlasa bile sağlık açısından oldukça faydalı olacaktır. Kendinizi 10 bin adım hedefine yönlendirip başarısız hissetmektense, sürdürülebilir bir adım sayısı ile yaşam tarzınızı değiştirmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Yapılan bir araştırmaya göre yaşlı bireylerin sağlıklı ve uzun bir yaşam için günde 4.400 adım atması yeterlidir.

Peki küçükler için adım sayısı kaç olmalı? Bu nedenle araştırmalar genç bir birey için 8 bin adımın yeterli olduğunu gösteriyor.

Tabii ki, daha fazla yürümek sorun değil. Ancak burada vurgulamak istediğimiz nokta 10 bin adım için kendinizi zorlamanıza gerek yok.

Ekim 2022’de yapılan bir araştırmaya göre günde 8.200 adım atmak; Obezite, uyku apnesi, reflü ve depresyona karşı koruduğu gösterilmiştir.

Peki neden bize 10 bin adım diye dayatıldı diye düşünebilirsiniz. Bunun nedeni aslında bütün bir pazarlama stratejisidir.

1965’te Japonya’da Yamasa Clock tarafından üretilen bir pedometre. Her şeyi başlatan ünlü isim o: Manpo-kei!

Japonya’da üretilen Manpo-kei isimli adımsayar, kelimenin tam anlamıyla ’10 bin adım metre’ anlamına geliyor ve 10 bin adım tam da bu adımsayar ile hayatımıza böyle giriyor.

Bu pedometre, özellikle ‘10.000 adım ölçer’ anlamına gelen ‘Manpo-kei’ olarak adlandırılır ve bu, yıllar boyunca dünya çapında ‘günlük adım hedefi’ olmaya devam eder.

Bu nedenle sağlıklı olmak için 10 bin adım hedefine doğru daha fazla ilerlemek en doğrusu. Çocuklarınızla hareketli oyunlar oynamak, evi temizlemek, asansör yerine merdivenleri kullanmak gibi gün içinde alışkanlık haline getirebileceğimiz aktivitelerle daha sağlıklı ve uzun bir yaşama kavuşabiliriz.

Ulster Üniversitesi’nde eğitim ve sağlık profesörü olan Marie Murphy, bu konuya parmak basan araştırmacılardan biriydi.

10.000 adım atma saplantısı yerine çocuklarınızla farklı egzersizler yapabilir, futbol oynayabilir, oyunlar oynayabilirsiniz.

Önemli olanın 10 bin adım atmak değil, hareketsiz kalabilmek olduğunu bilerek keyifli yürüyüşler dileriz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu